Tuesday, March 25, 2014

DIY: Vitamiinirikkad astelpajumarjad!

Viimasel ajal kui mul igav on, olen uurinud ja googeldanud erinevaid kodus tehtavaid näomaske. Enamasti otsin neid, mida ma saaks ilma poodi minemata kodus kohe järele proovida. Kui viimati proovisin klassikalist näokoorijat mee ja suhkruga, siis täna katsetasin hoopis väga vitamiinirikkaid marju. Astelpaju marju proovisin esmakordselt mõned kuud tagasi. Ma poleks osanud arvatagi, et need mulle maitsevad. Alguses tundusid need hapud ja üldse mitte eriti ahvatlevad, aga kui neid kohupiima sekka segasin, hakkasid need mulle tohutult meeldima, just nimelt nende hapukus. Viimasel ajal lisasin neid vitamiinimarju ka smuuti sisse ja tulemus oli super hea ja kergelt hapukas jook.
Astelpaju marjad on meeletult vitamiinirikkad. Need pisikesed marjad sisaldavad C-vitamiini, vitamiine B1, B2, B6, B15, P, K ja E ning karotenoide. Astelpalju värsketes viljades on ka rohkesti koliini (vitamiin B4), flavonoide, kumariine, parkaineid, eeterlike õlisid, rasvhappeid ja mineraalaineid. Astelpaju stimuleerib immuunsüsteemi ja ergutab hormonaalsüsteemi tegevust. Väga kasulik on astelpaju tarvitada üldlevinud külmetuse korral, pärast operatsioone või traumasid. Aitab väga hästi ka kurguvalu korral. Astelpaju tarvitatakse ka reuma, podagra ja veresoonte lupjumise korral. Astelpaju kiirendab kudede taastumist, mistõttu on seda väga hea tarvitada suuõõnehaavandite ja maohaavandite korral.
Ühesõnaga on see oranž vili väga väärtuslik. Mina isiklikult ei ole talvel üldse haige olnud, v.a siis kui mul oli vahetult enne operatsiooni nohu, aga see oli tingitud kindlasti sellest, et organism oli meeletult nõrk ja ei suutnud haigustekitajatega võidelda. Igatahes olen regulaarselt astelpaju marju tarvitanud ja oma igapäevase vitamiinidoosi kätte saanud. Preparaate ma ei tarvita, sest tean, et kui igapäevaselt süüa vähemalt mõni juur- või puuvili, siis tervis kuhugi ei kao. :)
Tegelikult tahtsin ma oma postitusega jõuda selleni, et proovisin täna näonahka pinguldavat ja poore ahendavat näomaski astelpajumarjade ja munavalgega. Igas näomaskis, kus on kirjas muna, satun ma alati paanikasse, mul tekib kohe ebameeldiv reaktsioon, kui mõtlen, et pean endale toore muna näkku panema. Võehh.. Aga sain oma ebameeldivusest võitu ja proovisin ära. Segasin astelpaljumarjad ja munavalge ühtlaseks massiks ja kandsin segu pintsliga näole. Lasin kuivada ja lisasin veel ühe kihi. Lasin maskil umbes 20min toimida ja pesin sooja veega maha. Kuna panin marju suhteliselt palju, siis lõhn ei olnudki nii ebameeldiv kui ma kartsin, tunda oli ainult astelpajumarjade lõhna ja munast polnud haisugi. :D Kui olin maski maha pesnud panin õhukese kihi kookosõli näole, nagu ma alati teen, kui midagi looduslikku katsetan. Nägu on mõnusalt pehme. Kuna astelpajud on oranžid ja sisalavad karotenoide, siis on nendel marjadel ka kergelt toniseeriv mõju. Kokkuvõttes mu näos otseselt mingeid muutuseid ei toimunud, aga näonahka toitsin ohtra C-vitamiiniga siiski ja vitamiinid ju ometi halba ei tee. :)

Maski välimus väga esinduslik just pole, aga eks need looduslikud ja homemade maskid vist eriti ilusad saama ei peagi. :D
 
  
Eile tegin näiteks astelpajumarjadega väga hea smuuti:
1 banaan, 1 apelsin, peotäis astelpajumarju, tunde järgi keefirit, 1 sl suhkrut. Blenderdada ja valmis!
 
 
 
 

 


No comments:

Post a Comment