Tuesday, May 6, 2014

Food tastes good!

Täna süüa tehes tuli mul mõte rääkida natuke söögist. Õigemini oma lemmiksalatist, mida võib isegi nimetada minu lemmiktoiduks. Mulle meeldib täiega süüa ja sellepärast ei pelga ma ka sellest rääkida. Võin vabalt mugida mitu päeva jutti mäkki ja siis järgmised viis päeva ainult salatit süüa, aga kui hakata realistlikult mõtlema, siis see ei ole materiaalselt väga kasulik ja olgem ausad, tervisele ju ka hästi ei mõju. :D Igatahes, täna ma tahaks tutvustada toitu, mida ma võin süüa nii palju kui hing ihkab, sest viimase 21 aasta jooksul (või no sellest ajast saati kui ma iseseisvalt sööma hakkasin) ei ole see mind ära tüütanud, sest iga päev saab seda natuke uutmoodi teha. Päevakangelane on imelihtne, aga imemaitsev toorsalat. Ma mäletan nii hästi, kui minu ja Jessu ema meile kunagi ütles, et me oleme natuke imelikud lapsed, sest eelistame igakell värsket salatit lihale, kartulile jms toidule. Alati oli taldrikul rohkem salatit, kui muud toitu. Enamasti peab ju lastele vägisi midagi värsket ja vitamiinirikast suhu toppima, et midagigi tervislikku nende viinerite ja makaronide vahele saada. Meiega läks igatahes lihtsalt. Nüüd aga asja juurde:

Vaja läheb:

  • Pool hiinakapsast
  • Pool või terve pakk kirsstomateid või kaks keskmise suurusega tomatit
  • Veerand porrut
  • Peotäis karulauku
  • Peotäis kooritud päevalilleseemneid või purustatud/röstitud pähkleid
  • Maitserohelist (till, sibul, basiilik jne..)
  • Pool kurki (mina seekord ei pannud)
  • Õli, sidrunipipart, teelusikatäis suhkrut
Kui salati kõrvale parasjagu kana või liha ei ole, siis lõikan tükkideks kaks keedumuna ja söön neid koos hapukoorega salati kõrvale. Sekka mulle neid segada ei meeldi. Enamasti teen salatit iga kord natuke erinevalt, sest oleneb, mida mul parasjagu kodus olemas on. 
Väike soovitus: toorsalati sisse sobivad väga hästi jõhvikad või astelpajumarjad. Porgandisalati sisse ananassikuubikud või jõhvikad. Katsetage julgelt, sest mina pole veel suutnud toorsalatit untsu keerata! ;)

Ja nii lihtne ja maitsev see ongi! ;)



2 comments:

  1. Kõik lemmikud kirjutatakse eesti keeles kokku...
    Lemmiksöök, lemmikjook, lemmikõppeaine jne.

    ReplyDelete
  2. Vabandust, eksimine on inimlik või on asi tõesti selles, et pole ammu koolis käinud :D

    ReplyDelete