Sunday, November 2, 2014

Cozy Sunday

Pühapäev on päev, millal tuleb alati mõne maitsva küpsetise isu. Peale lõunasööki on nii mõnus kohvi kõrvale üks koogitükk ampsata. Siinkohal ma ei mõtle sugugi selveri kooki või Pagaripoiste küpsetisi, vaid ikka kodukootud hõrgutisi. Mulle meeldib väga küpsetada ja söömisestki ära ei ütle, aga paraku ma seda Tallinnas teha ei saa, sest mu ahi on selleks liiga aegunud. Käin enamasti iga paari nädala tagant kodus ja siis saab selle küpsetamise au endale hoopis ema. Meie peres ei ole otseselt sellist pühapäevast küpsetamise traditsiooni olnud, aga viimasel ajal on see kuidagi aina sagedasemaks muutunud. Tänanegi pühapäev ei erine. Mainin seda siin just seepärast, et tegu on minu lemmiku õunakoogiga. Lisaks sellele, et see nii hästi maitseb, on seda ka väga lihtne teha. Kui tavaliselt ma eelistan toorjuustukooke ja üldse mitte küpsetatuna, siis sügisel tuleb vägisi just mõne sooja ja aurava koogitüki isu. Õunakook sobib tänasesse vihmasesse pühapäeva just ideaalselt. :)

ÕUNAKOOK MANDLILAASTUDEGA

Tainas: 
2 muna
1dl suhkrut
1,5 dl Kreeka jogurtit
1,5 dl nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl soodat

Täidis: 
700 g õunatükke
50 g mandlilaaste
Parima tulemuse saab koduste sügisõuntega, aga asja ajavad ära ka hapukad poeõunad.

Kuidas teha: Vahusta munavalge suhkruga tugevaks vahuks, lisa juurde munakollased ning sega läbi. Mõõda kaussi nisujahu, sooda ning küpsetuspulber. Sega kuivained omavahel läbi ja lisa ettevaatlikult koos Kreeka jogurtiga taina hulka. Määri küpsetusvorm kergelt võiga üle, kalla tainas vormi ja aja laiali. Tõsta peale õunatükid ning raputa peale mandlilaastud. Küpseta 175 kraadi juures umbes 30 minutit. Kui koogi ahjust välja võtad, määri see vähese sulavõiga üle - nii jääb kook mõnusalt pehme. Puista peale tuhksuhkrut. Serveeri näiteks külmutatud jõhvikatega (mmm).


No comments:

Post a Comment